Inom EU erbjuder vi fri leverans och fri returfrakt. Över ett visst ordervärde gäller fri frakt även till länder utanför EU. Fraktkostnaderna för din matta visas automatiskt i kundvagnen när du har angett ditt land.
Leverans inom EU och länder i närheten av EU tar vanligtvis 1-4 arbetsdagar. Utanför EU kan det ta längre tid.
Våra mattor är antingen rullade (löpare) eller vikta innan de levereras. De packas sedan säkert i en skyddande film i våra egna dubbelväggiga lådor och hämtas av vår transportpartner.
Om du vill returnera en matta till oss kan du kontakta oss personligen genom att ringa +49 40 334 600 873 eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected]. Vi skickar då en paketstämpel till dig eller ordnar så att försändelsen hämtas hos dig.
Alternativt kan du också här Hantera din beställning och begär en returetikett inom 31 dagar.En retur som beställs via Nain Trading är kostnadsfri för kunder inom EU. Du får all information och en returfraktsedel via e-post.
Information om returfraktkostnader för andra länder utanför EU hittar du här .
Om mattan i sällsynta fall skadas under leveransen ska du informera transportören om den eventuella skadan direkt vid leveransen och låta dokumentera skadan. Därefter kan du informera oss direkt via telefon: +49 40 334 600 873 eller via e-post till [email protected]. Därefter diskuterar vi det fortsatta förfarandet med dig.
Använd en likvärdig skyddsförpackning för att skydda mattan under transport.
Returneringen av varor ska vara snabb och problemfri. När din retur har samlats in tar det vanligtvis 3-4 arbetsdagar innan den anländer till vårt lager. När vi tar emot returer desinficeras de och vår kvalificerade lagerpersonal kontrollerar sedan att mattan har returnerats i samma skick som vi skickade den. När returen har slutförts skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Återbetalningar görs vanligtvis till ditt konto inom 1-3 bankdagar efter mottagandet av bekräftelsen, beroende på hur du betalade din beställning. Om du har valt en faktura via Klarna som betalningsmetod rekommenderar vi att du kontaktar Klarna och rapporterar din retur så att du inte behöver lägga ut några pengar.
.Avhängigt av var du bor och paketets storlek och vikt kan de rederier som används för att leverera beställningen variera. Vi erbjuder dock alltid minst ett kostnadsfritt fraktalternativ inom EU, Schweiz, Storbritannien och Norge. De fraktalternativ som är tillgängliga för din beställning visas i kassan. När din matta har skickats från lagret får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer och information om den beräknade leveranstiden. Leveransföretaget kommer att kontakta dig för att bestämma ett leveransdatum.