31 dagars öppet köp Fri frakt och fri retur Fler än 88 000 unika mattor Sedan 1998: Din Expert På Handknutna Orientaliska Mattor

Hur kan vi hjälpa dig?

search
Allmän information om mattor
Allmän information om Nain Trading
Frågor om beställning och betalning
Transport, leverans och återlämning
Säkerhet och dataskydd

Transport, leverans och återlämning

  • Hur mycket är fraktkostnaderna?

    Inom EU erbjuder vi fri leverans och fri returfrakt. Över ett visst ordervärde gäller fri frakt även till länder utanför EU. Fraktkostnaderna för din matta visas automatiskt i kundvagnen när du har angett ditt land.

  • Hur lång tid tar det att leverera min matta?

    Leverans inom EU och länder i närheten av EU tar vanligtvis 1-4 arbetsdagar. Utanför EU kan det ta längre tid.

  • Hur förbereds mattorna för leverans på Nain Trading?

    Våra mattor är antingen rullade (löpare) eller vikta innan de levereras. De packas sedan säkert i en skyddande film i våra egna dubbelväggiga lådor och hämtas av vår transportpartner.

  • Jag gillar inte mattan trots allt, kan jag returnera den?

    Eftersom vårt mål är att våra kunder ska hitta rätt matta kan du lämna tillbaka vilken matta som helst till oss om du inte gillar den. Utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar ger Nain Trading dig en frivillig returrätt under 31 dagar. En matta är en långsiktig investering och vi anser därför att den bör ges tillräckligt med tid att tänka på.
    Mer detaljerad information om ångerrätten finns i våra {A-GTC}Allmänna villkor.

  • Vad ska jag tänka på när jag returnerar varor?

    Om du vill returnera en matta till oss kan du kontakta oss personligen genom att ringa +49 40 334 600 873 eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected]. Vi skickar då en paketstämpel till dig eller ordnar så att försändelsen hämtas hos dig.

    Alternativt kan du också här Hantera din beställning och begär en returetikett inom 31 dagar.

  • Är returen kostnadsfri för mig?

    En retur som beställs via Nain Trading är kostnadsfri för kunder inom EU. Du får all information och en returfraktsedel via e-post.
    Information om returfraktkostnader för andra länder utanför EU hittar du här .

  • Min matta skadades under leveransen, vad händer nu?

    Om mattan i sällsynta fall skadas under leveransen ska du informera transportören om den eventuella skadan direkt vid leveransen och låta dokumentera skadan. Därefter kan du informera oss direkt via telefon: +49 40 334 600 873 eller via e-post till [email protected]. Därefter diskuterar vi det fortsatta förfarandet med dig.

  • Jag har inte längre kvar originalförpackningen, hur ska jag packa min matta för retur?

    Använd en likvärdig skyddsförpackning för att skydda mattan under transport.

  • När får jag min återbetalning för en retur?

    Returneringen av varor ska vara snabb och problemfri. När din retur har samlats in tar det vanligtvis 3-4 arbetsdagar innan den anländer till vårt lager. När vi tar emot returer desinficeras de och vår kvalificerade lagerpersonal kontrollerar sedan att mattan har returnerats i samma skick som vi skickade den. När returen har slutförts skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Återbetalningar görs vanligtvis till ditt konto inom 1-3 bankdagar efter mottagandet av bekräftelsen, beroende på hur du betalade din beställning. Om du har valt en faktura via Klarna som betalningsmetod rekommenderar vi att du kontaktar Klarna och rapporterar din retur så att du inte behöver lägga ut några pengar.

    .
  • Hur levereras min beställning?

    Avhängigt av var du bor och paketets storlek och vikt kan de rederier som används för att leverera beställningen variera. Vi erbjuder dock alltid minst ett kostnadsfritt fraktalternativ inom EU, Schweiz, Storbritannien och Norge. De fraktalternativ som är tillgängliga för din beställning visas i kassan. När din matta har skickats från lagret får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer och information om den beräknade leveranstiden. Leveransföretaget kommer att kontakta dig för att bestämma ett leveransdatum.

Hittade du inte rätt svar?